1. Anasayfa
  2. Bilgi Köşesi
  3. Takviyeler ve Kadın Sağlığı

Takviyeler ve Kadın Sağlığı

İyi sağlık neye bağlıdır? Optimal sağlık, birçok iç ve dış faktöre bağlıdır. Her insan vücudunda olduğu gibi kadın vücudunda da vücudumuzun belirtilerini bilmek ve anlamak, dengeli beslenme, düzenli fiziksel egzersiz gibi sorumlu günlük bakım alışkanlıklarını sürdürmek önemlidir.

Gedeon Richter’in Kadın Refahı Raporuna göre, kadınların temel sağlık sorunları adet görme, doğum kontrolü ve kilo kontrolüne odaklanıyor. 45 yaşından sonra kadınlar menopoz, libido kaybı, uykusuzluk, osteoporoz, stres ve idrar kaçırma konusunda daha fazla endişe duymaktadır.

Genel olarak, sağlıklı bir yaşam tarzı, kadınların günlük yaşamlarıyla sağlıklı bir şekilde başa çıkmalarına yardımcı olur. Çoğu durumda, gıda takviyeleri, kadınların enerji eksikliği, cildin erken yaşlanması veya kilo kontrolü gibi diğer pek çok durumla başa çıkmasına yardımcı olacaktır.

Kadınlar için gerekli vitaminler

Birçok faktör günlük refahı ve enerji tüketimini etkiler. Stres, düzenli fiziksel aktivite veya mevsim veya sıcaklık değişiklikleri gibi dış etkenler vücudumuzu etkileyerek halsizlik ve halsizlik hissine neden olabilir.

Sağlıklı bir kondisyon ve dengeli beslenme için propolis, arı sütü veya polen gibi vücuda ekstra enerji sağlayan doğal maddeler kullanabiliriz. Vücudun doğal savunmasına yardımcı olan B6 vitamini ve reishi gibi mantarlar da kullanılabilir.

45 veya 50 yaş üstü kadınlar için takviyeler

Adet öncesi sendromu

Premenstrüel sendrom, bir kadının çalışma hayatındaki rutinini etkileyen sorunlardan biridir. Adet döneminin başlamasından birkaç gün önce yaşanan ve genellikle adet başladıktan birkaç saat sonra kesilen bir takım fiziksel ve psikolojik belirtileri vardır. Bazı ipuçları diyetinizi kontrol etmek, aktif kalmak ve gıda takviyeleri kullanmaktır.

Çuha çiçeği yağı, adet öncesi sendromu ve ilişkili semptomlar için yaygın olarak kullanılan doğal bir müttefiktir.

Menopoz

Hem fiziksel hem de duygusal değişiklikleri ve semptomları içeren menopoz başlangıcının ilk belirtileri 45 yaş civarında başlar. Bu dönemde beslenmeye özen göstermek, diyetimiz yoluyla ve bazen de besin takviyelerinin desteğiyle özellikle önemlidir. bize uygun besinleri sağlayan aktif bileşenlerle.

Uyku bozuklukları, ateş basması, karın yağında artış, ruh hali değişimleri, sinirlilik, stres veya kuru cilt menopozun en yaygın semptomlarından bazılarıdır.

İdrar sağlığı

Hem yaşlı hem de genç kadınlarda idrar rahatsızlığı yaygındır. Bu durumda, yüksek konsantrasyonda proantosiyanidinler (PAC) ile idrar yollarının sağlığı için faydalı kılan kızılcık gibi doğal maddeler kullanılabilir.

Yorgun bacaklar

Yorgun bacaklar hissi, birçok kadın için yaygın bir rahatsızlıktır çünkü kanın kalbe dönüş dolaşımı daha yavaştır. Arnika yağı gibi bazı bitkisel kökenli maddeler, kan dolaşımını harekete geçirmek için bacaklara masaj yaparak bu hissi hafifletmeye yardımcı olmak için çok iyidir.

Kemik ve eklem sağlığı

Kemiklerimizin ve eklemlerimizin sağlığına bakmak, özellikle optimal kemik kütlesini korumak için yıllar içinde daha önemli hale gelir.

Kemik kütlesinin yapısı, kemik kırıklarından muzdarip olabileceğimiz zorlu durumların aksine, kemiklerin sıkılığını ve sertliğini koruması için esastır. Bu durumları önlemeye yardımcı olmak için dengeli bir diyet ve kalsiyum, D vitamini, magnezyum, çinko ve bakır gibi içerik ve minerallerin alımı, kemiğin yoğunluğunu ve kalitesini dengelemeye yardımcı olacaktır.

İçeriden gelen güzellik

İnsan vücudunun en büyük organı olan deri de hem kadınlarda hem de erkeklerde yılların etkisinden en çok etkilenen diğer bir organdır. Kırışıklıklar, mimik çizgileri, lekeler, nem ve sıkılık kaybı vb. görünür. Cilt bakımı hem dış bakıma hem de diyetimiz yoluyla vücudumuza sağladığımız besinlere bağlıdır.

Kollajen, hyaluronik asit, magnezyum veya çinko gibi mineraller veya C vitamini, A veya B kompleksi gibi vitaminler gibi bileşenler, cilt bakım özelliklerine sahip besleyici kozmetik takviyeler ve ayrıca saç veya tırnaklar için bulunabilir.

Kilo kontrolü için takviyeler

Kilo kontrolü veya sadece yağ veya kilo vermek, ideal bir çizgiyi korumak isteyen yetişkin kadınların en yaygın endişelerinden biridir. Tabii ki, diyetinize dikkat etmek ve sağlıklı bir diyet sürdürmek ve ayrıca fiziksel egzersiz yapmak, bazen yağ yakmak veya bitkisel kaynaklı aktif bileşenlere dayalı kilo vermek için takviyeler ile birlikte uygulanabilecek ana yönergelerdir.

Böylece, kilo kontrolüne yardımcı olan Glucomannan, açlığı azalttığı ve tokluğu artırdığı bilinen Fucus vesiculosus, Garnicia ve Keçiboynuzu ve normal karaciğer ve gastrointestinal fonksiyonun korunmasına yardımcı olan Enginar içeren takviyeler bulabilirsiniz.

L-Karnitin, vücuttaki enerji metabolizmasındaki ve yağ asitlerinin taşınmasındaki rolü nedeniyle birçok kilo kontrolü takviyesinde bulunan başka bir bileşendir.

Kadınlar için spor takviyeleri

Spor takviyeleri hem vücudu fiziksel aktivite için eğitmeye hem de egzersiz sırasında kaybedilen enerjiyi korumak ve geri kazanmak için gereken besin ve mineralleri sağlamaya yardımcı olur. Spor performansı ve toparlanma hakkında düşünmeye ek olarak, birçok kadın sporcu kemikleri, eklemleri, kasları ve kıkırdakları için çok işlevli bakıma ihtiyaç duyabilir.

Vitaminler ve mineraller

Kollajen, kalsiyum, magnezyum, demir, hyaluronik asit veya B6, C ve B2 gibi vitaminlerin temini, kemiklerin, kıkırdakların, kasların ve eklemlerin optimal durumda fonksiyonel bakımı için önemlidir.

Serum proteini

Pek çok protein takviyesinde bulunabilen protein, kas kütlesi kazanımı için gereklidir ve antrenman sonrası toparlanmaya katkıda bulunur.

Dallanmış Amino Asitler veya BCAA’lar

BCAA’lar, büyük ölçüde kaslarda bulunan amino asitlerdir. Proteinlerin oluşumundan sorumludurlar, bu nedenle onları kuvvet egzersizleri için almak hem kadınlara hem de erkeklere fayda sağlayabilir.

CLA (Konjuge Linoleik Asit)

CLA’nın (Konjuge Linoleik Asit) ana katkısı, özellikle kaslarda yağ asitlerinin metabolik süreçlerinde yer alması ve vücut kompozisyonunun iyileştirilmesine yardımcı olmasıdır.

Hamilelik sırasında kadınlar için takviyeler

Hem hamilelik sırasında hem de gebe kalmadan önce, bakım ve beslenmenin yanı sıra sağlıklı bir yaşam tarzı, gelecekteki annenin ve fetüsün doğru gelişiminin anahtarıdır.

Bu dönemde iyi gelen bazı besinler, vitaminler ve doğal maddeler vardır. Herhangi bir takviye almadan önce sağlık uzmanınıza, jinekoloğunuza veya ebenize danışmak iyi bir fikirdir.

Folik asit, Omega 3 ve diğer vitamin ve mineral takviyeleri

Hamilelik sırasında kadınlara önerilen diğer temel besinler folik asit, Omega 3 ve demirdir.

Folik asit (B9 vitamini) hamile kadınlarda folat düzeylerini artırarak fetüste nöral tüp anormallikleri gelişme riskini azaltır.

Omega 3-DHA, fetüsün beyin ve görme gelişimi için önemli olduğu gösterilen bir takviyedir.

Demir esastır çünkü diğer faydalarının yanı sıra bilişsel işleve, kırmızı kan hücrelerinin ve hemoglobinin normal oluşumuna, vücutta oksijenin taşınmasına ve çocukların gelişiminde normal bilişsel işleve yardımcı olur. Dengeli bir diyetle birlikte yüksek demir alımı, hamilelik sırasında çok yaygın olan anemi durumlarında yardımcı olacaktır.

Sosyal ağlarda paylaşın

En çok okunanlar

En Yeniler